۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲

وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای کردستان ادای احترام کرد

وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای کردستان ادای احترام کرد

سنندج- وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور در گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج به مقام شامخ شهدای کردستان ادای احترام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعزت‌الله ضرغامی صبح پنجشنبه هم‌زمان با سفر استانی رییس‌جمهوری و تعدادی از اعضای هیات دولت به کردستان، از طریق فرودگاه سنندج وارد استان شد.

وزیر میراث‌فرهنگی پس از استقبال مسئولان استانی کردستان، با حضور در گلزار شهدای سنندج و اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای استان و شهیدان ملاحیدر فهیم و برادران جلالی‌زاده ادای احترام کرد.

شهید ملأ حیدر فهیم فرزند ملأ نظام الدین در یکم اسفند ماه ۱۲۸۱ در روستای آویهنگ منطقه ژاوردود به دنیا آمد و در ۸ آبان ماه سال ۱۳۶۲ در شهرستان مریوان منطقه سارال، روستای گریجه به شهادت رسید.

کوردلان کومله در تاریخ بیست و چهارم مهر ۱۳۲۴ مصادف با شب عاشورای حسینی به خانه شهید یورش برده و او را به همراه عده‌ای از پیشمرگان بسیجی بومی اسیر کردند و پس از چند روز شکنجه طاقت فرسا این روحانی نستوه و سازش ناپذیر را به شهادت رساندند.

در طول مدت ۱۳ روز اسارت شهید فهیم، مردم آویهنگ برای آزادی این روحانی خدوم و انقلابی بسیار تلاش کردند.

درنهایت گروهک کومله برای آزادی وی مبلغ دو میلیون ریال تعیین کرد اما ملاحیدر به مردم پیام داد که «عمر من رو به پایان است و راضی نیستم مردم مستضعف پولی برای آزادیم بدهند».

بازدید از منطقه گردشگری صلوات‌آباد، بازدید از مجتمع سپهر تابناک غرب، بازدید از پروژه موزه فرش بیجار و پروژه کمپ حمزه عرب از جمله برنامه‌های سفر یک روزه مهندس ضرغامی به استان کردستان است.

کد خبر 5928388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha